my beloved followers

Saturday 7 May 2011

happy mom day :')

to my mom, HALIMAH BINTI SAKKA.... 

the first words that i wanna say is sorry 4 all the sins and mistakes that i've did to you. minta maaf banyak banyak. anak mu ni banyak betul menyusahkan. pernah menjatuhkan air mata mu disebabkan dengan kedegilan dan keegoan ku. bukan salah mak tak mendidik aku dengan baik. tapi aku yang silap dan bodoh. i admit mom. :(

terima kasih sebab sudah mengandungkan aku selama 9 bulan, terima kasih sebab sudah menyusukan dan membesarkan aku, terima kasih sebab tahan dengan perangai anak mu yang degil ney, terima kasih sebab memahami dan cuba memenuhi semua kehendak ku walaupun berat untuk kau tunaikan, terima kasih sebab telah memberikan aku kasih sayang yang sangat besar. terima kasih mak. terima kasih sangat sangat!

aku ingat lagi, dulu, sebelum aku masuk hostel, mamak laa orang yang paling sibuk menyediakan dan menguruskan barang barang ku. padahal aku, hanya duduk selamba, goyang goyang kaki. masa tuu, aku memang radikal nda mau masuk hostel. tapi, mamak mau yang terbaik untuk aku. mamak mau aku jadi seorang anak yang berjaya dalam pelajaran. aku lawan cakap mak sampai mak menangis depan ku. masa tu, aku sedar, aku laa orang paling bodoh dalam dunia sebab buat mak menangis sedangkan, mak hanya mau yang terbaik untuk aku. dan aku? aku buat hati mak sakit pula. aku rasa time tu memang aku halal di bunuh kali sebab jadi anak derhaka. :((  SORRY MOM!
 
sekarang pula, mak pun antara orang yang paling sibuk selain bapak yang menguruskan segala perbelanjaan ku untuk sambung study di mesir. jauh.... ya, aku tahu jauh dan dalam masa 6 tahun, belum tentu aku dapat suaikan diri disana sebaik mungkin tanpa mak disisi. kalau aku di sana, bukannya mak boleh lawat aku macam aku di lahad datu dulu. tapi, aku kena juga jadi kuat untuk kejar kejayaan. mak sudah berusaha sehabis mungkin untuk aku dan tak kan laa aku tak boleh berkorban demi membahagiakan ibu di kemudian hari... ya, aku janji, aku akan belajar sebaik-baiknya untuk kejar gelaran doktor seperti yang mak inginkan dan balas semuuuuuuaaaaaaa pengorbanan dan jasa yang mak dah lakukan untuk aku.. aku janji... :')

i'll make you proud one day..... and I REALLY REALLY REALLY LOVE YOU MOM! HAPPY MOTHER'S DAY. :') 


peluk cium ku untuk mak. :-*

2 comments:

  1. jan lupa kawan ko yg sorang ni ahh hihihi~
    walau jauh di mata, dekat di hati *wink* =D

    ReplyDelete
  2. oke bha dedet. xkan di lupa punya. hehe. yea. jao di mata dekat d hati. hehehe. :D

    ReplyDelete