my beloved followers

Sunday 19 June 2011

about my bapak , my hero . :D

assalamualaikum readers . hye !

hari ney , aku pegi bukak tv , semua iklan selamat hari bapa . bukak 'muka buku' , semua orang sebok wish happy father's day dengan bapak ,daddy , ayah , abah , abi , and dengan panggilan yang sewaktu dengannya . tapi yang buat aku tersentuh , ada jugak yang tengah sedih sedih sebab ayah diorang dah tak da . erm , sedih sedih sedih . sebab tu aku bersyukur sangat sangat sangat dengan Allah sebab aku masih ada bapak yang sentiasa sihat walafiat , alhamdulillah . oke . aku nak cerita pasal bapak aku laa . kalau nak wish hari bapak kat sini , aku yakin 100% memang bapak aku tak baca punya . yalah , bapak bukan tau pun aku ada blog . hehe .

olrait . pasal bapak aku erk ? ermmm...

1. TEGAS - oke , ini sifat utama bapak aku oke . memang tegas bebeno terutama kalau dalam hal-hal yang berkaitan dengan agama laa . dulu time kecik kecik , kami adek beradek mesti semua dah siap mandi lepas jam 5 petang tau . rasa macam sekejap jek masa untuk playing-mlaying bawah kolong umah orang . siapa yang lambat , naa . confirm kena hanger di tangan . huu~ *aku pernah kena -,-  then get ready pegi mengaji . bapak yang ajar . tak payah lagi nak susah susah pegi umah ustaz belajar mengaji macam budak lain . mengaji hingga tiba waktu maghrib . pastu , solat maghrib dan isyak berjemaah . and tiap tiap hari laa macam tuu . :) sekarang , bapak tinggal jauh dah . di semenanjung . tapi kami di sini adek beradek tak lupa jugak buat apa yang wajib . akan sentiasa ingat apa yang bapak ajar . insyaAllah ~ :)

2. GARANG - ini masa dulu dulu laa . sekarang ayah tak garang sangat dah . yalah , time kecik dulu , semua kami adek beradek nakal tahap tapir laa memang . memang tak dapat di nafikan .  aha ! aku ingat lagi , masa aku darjah 3 , aku ada gaduh dengan adek lelaki aku , beza umo satu tahun dengan aku . kami gaduh sebab berebut nak main game komputer . tengah sibuk bertumbuk-tumbuk , tendang tendang dengan adek aku , sampai nanges-nanges , *-,- malu aku ingat balek kami tak sedar bapak dah balek kerja . tetiba bapak datang bawak penyapu lidi yang tebal besar tuu . teruz kami kenak hantam pastu menanges macam tak hingat dunia . satu kampung boleh dengar jerit tanges kami . haha ! padan mukak kami kan . yala . sekarang baru faham . bapak sebenarnya tention laa tuu , baru balek dari kerja penat penat , tetiba anak anak begaduh sampai mau tebalek umah . siapa tak stress kan . satu lagi , kalau bapak dah marah . jangan laa melawan yerrr . kompem ekkaaoo kena sebat .

3. BEST BAWAK SHOPPING - part ney aku paling suka kalau tentang bapak aku . kalau bagi aku pilihan nak shopping dengan mak atau bapak , aku lebih prefer shopping dengan bapak . well , actually dengan mak pun syok tapi kalau bapak lebih sikit peratus syok tuu . hehe . yala , apa tak nya , bagitau jaa bapak kita mau beli apa . then , bapak akan teruz bagi duit and tak banyak tanya . kalau mak  , mesti ditanya dari segenap penjuru . barang tu untuk apa , dah ada ka belom , harga berapa , tahan lama ka tidak , eheeeii .

4. PENYAYANG - sifat penyayang bapak aku memang susah beliau nak tunjuk kalau depan public . haha . bapak aku bapak aku . tapi BETUL ! bapak aku memang penyayang wok ! masa kecik kecik dulu , masa muka aku masih lagi kiut miut , *sekarang pun kiut bha . ahaakks! aku masih ingat lagi , masa tuu aku baru tadika 1 . aku balek rumah and dapat anugerah pelajar cemerlang . *aku tym kecik kecik memang pandai . hakhak ! sila muntah . -,-  masuk jaa dalaM rumah , teruz bapak aku angkat aku , peluk and cium aku . weeehee ! sekarang ney pun , bapak tunjukkan jugak sifat penyayang nya hanya untuk anak anak nya oke . kalau kami ada apa apa yang kurang , (barang barang) mesti bapak risau punya . wee~

5. TABAH - sepanjang hidup bapak , aku tau banyaaakkk masalah yang bapak hadapi . aku tak laa tau semua masalah bapak tapi , setakat yang aku tau , memang bapak seorang yang sabar dan tabah harungi semuanya . kalau aku jadi bapak , maybe aku tak da semangat dah nak hidup . *macam horror jaa bunyinya kan itu baru masalah yang aku tau , masalah bapak yang aku tak tau pulak , macam mana bapak hadapi erk ? ermm . memang bapak tabah . and bapak pernah cakap , Allah tidak akan menguji melebihi kemampuan hambaNya .  :')



olrait . rasanya , itu jaa laa nak citer tentang bapak . saya sayang bapak saya . :D


No comments:

Post a Comment