my beloved followers

Wednesday 21 September 2011

kerana sayang , terpaksa berjauhan . kerana kejayaan , terpaksa berkorban .



Assalamualaikum ^_^

nica : ummi , kak ila jalan bila jugak ? 
mak : nanti tanggal 29 ney dia jalan .
nica : eya ? eh , nda lama lagi .sekarang tanggal 21 suda kan ? aku tengok kan ummi , banyak nya barang kak ila bawak . semua bajunya dia kasi masuk dalam beg . 
mak : eyalaa . mana laa tau dia lama di sana . tapi kalau ada rezeki , dia balik laa , insyaAllah .
nica : oouh . berapa lama kak ila di sana ?
mak : 6 tahun , insyaAllah .
nica : 6 tahuunnn ?! lamanyaa . ummi nda sayang kak ila kaa , kasi dia belajar jauhjauh ?
mak : ibu yang sayang anaknya tuu , nda semestinya mau anaknya ada depan matanya jak 24 jam , nda semestinya mau dekat jak dengan anaknya . sekarang ney , sebab ummi sayang , ummi berkorban laa untuk kak ila . kak ila pun berkorban jugak tuu , sebab sanggup pergi jauhjauh dari ummi untuk berjaya . beginilaa cara ummi sayang anakanak ummi . berkorban untuk kejayaan dan masa depan diorang . nanti kalau kau sudah ada anak , kau faham jugak tu .
nica : ouhh . 

punyalaa sedih gila babeng tahap giga byte aku dengar conversation diorang ney . aku curicuri dengar jaa . T_T huaaaa ! rasa macam nak nangessss . siyez , aku tak tipuuu, memang rasa macam nak nanges ! >< tapi aku tahan sebab time tuu aku baru bangun tido . makin jelek laa muka aku kan . dah laa memang muka jelek , mamai baru bangun tido , nanges pulak tuu . takut jaa muka jadi macam nenek lampir . hakhakhak . *okay , merepek -.-

bila mak aku dah cakap cenggini jaa , i was like huaaaaa~ tanak laa pegi study abroad . semuanya nak dikorbankan . tanak laa tinggalkan mak . semuanya nak dirindu nanti . tanak laa tanak laa tanak laa . >< tapi bila fikir balik , memang segala sesuatu yang kita nak capai dengan jayanya , dengan success , takda yang bermula dengan kesenangan , kemewahan , keselesaan . semuanya akan bermula dari bawah . semuanya akan start dari susah . semuanya akan dirasmikan dengan pengorbanan . YES ! that's it . rindu rinduan semua tuu ujian biasa laa tuu kan bagi sepasepa yang study jauhjauh macam kau , kau dan kau serta aku .

so, kena laa think positive ! masa study nanti , kalau ada problem , kalau dah tekanan tahap nak bunuh diri dah , don't ever ever ever give up ! dont be like soooooo LEMAH ! ouh , aku tanak laa jadi lemah . euuuww . tanak tanak . aku mesti kuat ! sebab semua tuu adalah ujiaaann ~ ingat yea . ujian ! so , be relax , mengadu pada yang Maha Mendengar . confirm akan lega punyaaa . :) Allah tuu kan pendengar setia . luah jaa semuanya yang kita rasa jadi beban dalam hati . jangan segansegan . ^_^ *okay , ini motivasi untuk diri sendiri sebenarnya . hukhukhuk


jadi secara konklusinya ? apa laa ? apa laaa ? apaaa haaa ?! cehh . okay anakanak , secara konklusinya , kerana sayang yang tiada belah baginya terhadap seorang anak , seorang ibu rela berjauhan dengan anaknya sebagai satu pengorbanan demi sebuah kejayaan yang insyaAllah pasti . :) disebabkan aku yakin bukan mak aku seorang jaa rasa pengorbanan ney , tapi para mak yang lainpun mesti rasa kan . jadi , kita sebagai anak , takkan laa nak siasia kan jaa pengorbanan ibubapa kita yang teramat terpaling tersangat besar tuu kan . takkan laa kita nak hampakan diorang kan ? takkan laa kita nak tengok air mata kesedihan diorang menitis sebab kita kan . takkan laa kita nak tengok diorang kecewa kan . takkan laa takkan laa takkan laa kaaaann ! tepuk dada , tanya iman , tanya minda . :)

terima kasih sudi baca .
Assalamualaikum ^_^

2 comments:

  1. alaaa....xpa syg.

    nanti kau sudah balik kau sukses sesukses2nya [pekene aytq ni] mak ko bgga gak ma kau tuu..

    gonna miss u babe! huwaaa....nak nges tulis ni. T_T

    ReplyDelete